powiększ    Początki TIPSY TRAIN datują się na 1991 rok. Zespół stworzyli gitarzysta, kompozytor i aranżer Grzegorz KOTYŁŁO oraz wokalista Wojciech CUGOWSKI. Chwilę później dołączyli do nich gitarzysta i basista Andrzej BRONISZ oraz perkusista Bartosz WOJCIECHOWSKI. Ponieważ wszyscy muzycy od lat słuchali hard-rocka decyzja o rockowym profilu grupy była tego naturalną konsekwencją. Członkowie zespołu do dziś nie ukrywają swych fascynacji dokonaniami takich grup jak Deep Purple, Rainbow, Black Sabbath czy Whitesnake. Przez zespół przewinęło się przez niemal 15 lat jego trwania wielu muzyków, mniej lub bardziej znanych.
powiększ    Regularne koncertowanie zespołu Tipsy Train rozpoczęło się na dobre w 1994 r. Początkowo były to lokalne występy klubowe, przeplatane występami na dużych scenach, m.in. na Wielkiej Orkiestrze świątecznej Pomocy. W latach 1995-2004 zespół brał udział we wszystkich edycjach ”owsiakowej” imprezy. Tipsy Train ma na koncie pokaźną liczbę występów. Do swych największych osiągnięć zespół zalicza recitale w TVP, telewizji Polsat oraz występ na Międzynarodowych Targach Muzycznych ”Music & Show” w Warszawie w 1998, gdzie zespół został wybrany spośród ponad 300 zgłoszeń z całej Polski i wystąpił jako gość specjalny w koncercie wieńczącym trzydniową imprezę. Nadto grupa koncertowała na wielu imprezach studenckich jak ”Kozienalia”, ”Juwenalia”, ”Medykalia” oraz ”Feliniada”, w Lublinie i nie tylko. Była zapraszana jako gość na Festiwale Muzyki Różnej organizowane przez lubelskie liceum im. Stanisława Staszica oraz festyny organizowane przez lubelskie media. Brała również udział w okolicznościowym koncercie zorganizowanym na lubelskim Placu Zamkowym z okazji rocznicy zamachu terrorystycznego w Nowym Jorku. Spośród zespołów, z jakimi Tipsy Train dzielił scenę wymienić można chociażby takie jak Budka Suflera, Bajm, Lady Pank, Golden Life, Sweet Noise i inne.
powiększ    Pierwszy materiał studyjny zespół zarejestrował pod koniec 1994 r. Była to własna interpretacja rockowego evergreenu grupy DEEP PURPLE ”Smoke On The Water”. Utwór od razu ”wskoczył” na czołowe pozycje list przebojów lubelskich rozgłośni radiowych. W marcu 1995 r. Tipsy Train nagrał dwie, już własne, kompozycje ”Ślepy Ptak” oraz ”Masz Jeszcze Czas”. Pierwsza z nich przez tydzień królowała na playliście Radia Puls, zbierając bardzo pochlebne recenzje za brzmienie zespołu, szorstkie, ale wyważone. W wakacje 1995 r. zespół zarejestrował kompozycję ”Deszczowa Noc”, balladę skierowaną zwłaszcza do płci pięknej. Gościnnie głosu użyczył Lech CHYL, a na instrumentach klawiszowych wspomógł grupę Artur GIORDANO, jednocześnie realizator nagrania. W marcu 1996 r. zespół rejestruje kolejne dwie kompozycje, hard-rockowy numer o chwytliwym refrenie ”Czy Ty Wiesz” oraz rockową balladę ”Przebudzenie”. Nagranie tych kawałków poprzedziło pojawienie się w zespole dwóch przedstawicielek płci pięknej, Justyny GRUNDAS - śpiew, oraz Marii DOBRZAŃSKIEJ, obsługującej instrumenty klawiszowe, obecnie występującej z zespołem BAJM.
powiększ    Punktem zwrotnym w historii TT było dołączenie do zespołu w kwietniu 1997 r. Mariusza ZAJĄCZKOWSKIEGO, który od początku dał się poznać jako rasowy rockowy wokalista, pozostający pod silnym wpływem wielkich Iana Gillana czy Davida Coverdale'a. Nowy wokalista tchnął w zespół niesamowitą dawkę energii, której owocem był zarejestrowany w lipcu 1997 r. tryptyk ”DROGA DONIKĄD”, uznawany przez zespół za klasyczny. Składały się nań ciężka heavymetalowa ”Pieśń Wojny”, klasyczna hard-rockowa ballada ”Daj Mi Znak” oraz ponownie sunąca jak czołg ”Droga Donikąd”. Niezwykle mocną stroną tej epki jest warstwa tekstowa. Przede wszystkim zespołowi udało sie nakłonić do współpracy samego Adama Sikorskiego, autora słów do takich przebojów Budki Suflera jak chociażby ”Sen o Dolinie”, ”Cień Wielkiej Góry” czy ”Jest Taki Samotny Dom”. Tekst ”Pieśni Wojny” to prawdziwy majstersztyk znaczeń, przywołujący niemal w każdym wersie nieśmiertelne budkowe ”gotyckie odrzwia”. Ale i pozostałe teksty niosły za sobą wiele treści. ”Daj Mi Znak” to wyznanie skazańca czekającego na śmierć, przejmująca spowiedź człowieka, który liczy ostatnie chwile swego życia. Autorem tych słów jest znany lubelski artysta plastyk Zbigniew Kotyłło, ojciec Grześka i dobry duch zespołu, nie szczędzący słów pochwały ani cierpkich uwag. Ostatni utwór to popis Zajączkowskiego, który pisze o zniszczeniu i śmierci. Za kanwę do tych słów posłużyły dramatyczne wydarzenia, jakie miały miejsce w Bieszczadach tuż po II wojnie światowej.
powiększ    W połowie 1999 roku zespół po raz kolejny wchodzi do studia, gdzie rejestruje 6 nowych kompozycji. Cala epka nosi tytuł ”BEZ TWARZY”. Tytułowy kawałek to klasyczny rocker, rozpoczynający się od dynamicznego wejścia sekcji rytmicznej, z rozłożonymi na tercje riffami gitar i mocnym rockowym wokalem. Kolejny utwór to rockowa ballada ”Pożegnanie” z przejmującym tekstem Zajączkowskiego. Kawałek ten rozpędza się z każdą minutą, od grzecznych akordów na początek po dynamiczny riff na koniec z partią gitary symulującą krzyk. Numer 3 na płycie to ”Oszukać Czas”, lekki utworek z ”weselnym żarcikiem” w środku. Następny w kolejności to ”Życie Na Goraco”, utwór zainspirowany nurtem sensacyjnym w kinematografii i skomponowany z myślą o ścieżce dźwiękowej do filmu sensacyjnego, zarówno w warstwie muzycznej, jak i tekstowej. Dla wielu jest to najlepsza pozycja na płytce. Piąty utwór nosi tytuł ”Wieczny Żeglarz” i jest balladą skierowaną przede wszystkim do płci pięknej. Nasycony erotyzmem tekst przemawia jednak i do pozostałej części widowni. Dzieło wieńczy kawałek ”Ona I Ja” będący hołdem zespołu dla twórczości grup ”TURBO” czy ”TSA”.
powiększ    W marcu 2001 r. zespół wziął na warsztat temat przewodni do serialu ”Kariera Nikodema Dyzmy”. Zarejestrowany w studiu zaprzyjaźnionego z muzykami gitarzysty BAJM-u Adama Dratha utwór ”Za Zu Zi...” z konwencji żartu przeistoczył się w klasyczny rocker, do dziś spotyka się z bardzo gorącym przyjęciem na koncertach. Uznanie ”Za Zu Zi” znalazł także w kręgach mediów. Telewizja Lublin wybrała go jako oficjalny zwiastun jubileuszowej X edycji WOŚP 2002. W malowniczych plenerach lubelskiej Starówki nakręcony został teledysk, który następnie przez miesiąc pojawiał się co chwilę w programie TVP.
    Najnowszy materiał powstał między lipcem a listopadem 2005 r. Jest to pierwszy długogrający krążek zespołu zatytułowany ”HARPIA”. Zawiera 12 kompozycji, 11 autorskich oraz własną wersję utworu ”Marsz Wilków” nagranego przez zespół TSA na potrzeby ścieżki dźwiękowej do filmu ”Akademia Pana Kleksa”. Z końcem października 2006 r. zespół zakończył współpracę z dotychczasowym wokalistą.